Wokół Międzybrodzia Żywieckiego

Cel: Okrążyć Międzybodzie Żywieckie dookoła
Odległość: 14,1 km
Punkty GOT: 21
Czas wycieczki: maj 2016 r.

Mapa przejścia
Pochmurny dzień, gdzieniegdzie pojawiają się krople deszczu, ale nam to nie straszne i ruszamy w Beskid Mały. Za początek wycieczki obieramy Międzybrodzie Żywieckie, które chcemy okrążyć dookoła, oczywiście przechodząc szlakami. Auto pozostawiamy pod kościołem i ruszamy przez miejscowość w kierunku lotniska tutejszego aeroklubu. Szlak wiedzie po prawej stronie od pasu startowego skąd można podziwiać startujące samoloty. Następnie dochodzimy do dolnej stacji kolejki na Górę Żar. My oczywiście wybieramy piesze wejście. Czarnym szlakiem w niespełna pół godziny znajdujemy się na szczycie. Po drodze możemy podziwiać zachodnie szczyty Beskidu Małego, w tym Hrobaczą Łąkę oraz Magurkę Wilkowicką i trochę za chmurami Jezioro Żywieckie ze szczytami Beskidu Śląskiego.
Czupel i Jezioro Międzybrodzkie

Startujący samolot z lotniska w Międzybrodziu

Czarny szlak na Górę Żar, w oddali Jezioro Żywieckie i szczyty Beskidu Śląskiego
Na szczycie Góry Żar zaczyna padać deszcz, przebywający tam ludzie chowają się do restauracji, natomiast my kierujemy się czerwonym szlakiem wzdłuż zbiornika elektrowni wodnej w kierunku Kiczory. Na szczycie jest ładnie urządzone miejsce do ogniska, skąd podobno jest świetny widok na Beskid Żywiecki, w tym Babią Górę i Pilsko. Niestety nie jest nam dane podziwiać tych widoków.
Zbiornik elektrowni wodnej na Górze Żar

Pod szczytem Kiczory
Następnie kierujemy swoje kroki na Przełęcz Przysłop Cisowy, gdzie zmieniamy kolor szlaku na niebieski i kierujemy się w kierunku Kościelca (nie, nie tego w Tatrach:)) Szlak wiedzie w dużej części przez las, dopiero w końcowej części na bezimiennym szczycie (gdzie osiągamy najwyższy punkt dnia- ponad 860 m n.p.m. wyjawia się fantastyczna panorama na Górę Żar i pozostałe szcyty Beskidu Małego wraz Jeziorem Międzybrodzkim. Końcówka szlaku wiedzie stromo w dół do Międzybrodzia, gdzie już w miejscowości przekształca się w kolor żółty i prowadzi nas prosto do samochodu.
Na przełęczy Przysłop Cisowy

Na niebieskim szlaku- w tle po prawej Góra Żar, po lewej Hrobacza Łąka i Jezioro Międzybrodzkie