Waligóra

Cel: Waligóra
Odległość 5,1 km
Liczba punktów GOT: 9
Czas wycieczki: marzec 2018 r.

Na kolejny szczyt do kolekcji Korony Gór Polskich wybraliśmy Waligórę. Ta góra o wysokości 936 m n.p.m. Wznosi się w Górach Suchych.  Za początek wycieczki obieramy parking przy schronisku Andrzejówka. Więcej tu narciarzy niż turystów, ale nam to nie przeszkadza i ruszamy na niedaleki szczyt. Wejście choć krótkie sprawia trochę trudności. Jest stromo, a zlodowaciały śnieg znacznie utrudnia wejście. Po ok. 20 minutach stajemy na Waligórze. Widoków stąd żadnych, No ale szczyt zdobyty:) Aby nie wracać za szybko postanawiamy jeszcze pospacerować po tym paśmie górskim. Wybieramy żółty szlak, który ma nas zaprowadzić do Zamku Radosno. Ścieżki są dobrze utrzymane, a zauważamy jeszcze świetnie oznaczone trasy rowerowe, które nie kolidują ze szlakami pieszymi. Po drodze trochę się pogubiliśmy, gdyż nie zauważyliśmy, że szlak ucieka w bok i musieliśmy nadrobić trochę drogi. Sam zamek okazał się jego pozostałością. W najwyższym punkcie góry stoi całkiem dobrze zachowana wieża zamkowa, a resztę trzeba sobie wyobrazić. Zamek ten służył biskupstwu wrocławskiemu, a także lokalnym rozbójnikom jeszcże w XVII w., później został rozebrany. Zejście z zamku okazało się nie lada wyzwaniem. Na szlaku stworzyło się lodowisko, a my byliśmy bez raczków. Pomimo problemów udało nam się zejść do ścieżki dydaktycznej poprowadzonej do Sokołowska, która docieramy do schroniska PTTK Andrzejówka. Góry Suche są naprawdę bardzo ciekawe. Typowe szczyty o charakterystycznym wypukłym kształcie zapewnię kryją wiele tajemnic, które na pewno będziemy odkrywać.