W Góry Sowie

Liczba punktów GOT: 26
Czas wycieczki: październik 2017

Trasa wycieczki
 W jeden ze słonecznych i ciepłych niedziel październikowych wybraliśmy się po raz pierwszy w Góry Sowie. Naszym głównym celem było zdobycie najwyższego szczytu tego pasma- Wielkiej Sowy, a co więcej to miało okazać się  czasem. Samochód zostawiamy na Przełęczy Jugowskiej, skąd najpierw żółtym a następnie GSS docieramy na szczyt, na którym stoi piękna wieża widokowa. Ze szczytu schodzimy w kierunku Walimia i zdobywamy kolejny szczyt- Małą Sowę. Po drodze możemy zaobserwować powojenne bunkry. Następnie po raz kolejny wdrapujemy się na Wielką Sowę, gdzie wchodzimy na wieżę widokową. Można stąd podziwiać widoki na Rudawy Janowickie, Masyw Ślęży, Góry Kamienne, Suche, Stołowe; w oddali zarysowują się szczyty Karkonoszy. Kolejno schodzimy w kierunku schroniska PTTK na Wielkiej Sowie, z którego to żółtym szlakiem dochodzimy na Kozie Siodło. Tutaj możemy odetchnąć od tłumów turystów. Następnie podążając dalej niebieskimi znakami trawersujemy Masyw Wielkiej Sowy od wschodu i spoglądamy na Dzierżoniów oraz Pieszyce. Kolejno wchodzimy znów na GSS i dochodzimy do schorniska PTTK Zygmuntówka, w którym prawdziwe tłumy. Niestety, możliwość dojazdu tutaj własnym samochodem nie jest najlepszym pomysłem dla klimatu gór. Ze schroniska jeszcze 10- minutowy spacer i już byliśmy pod samochodem. Z Przełęczy Jugowskiej przejeżdżamy do Osówki, w której to zwiedzamy bardzo ciekawy kompleks Riese- podziemne miasto zbudowane dla III Rzeszy w trakcie II wojny światowej.

Na Wielkiej Sowie

Na wieży widokowej

Przed schroniskiem PTTK Zygmuntówka

Przed wejściem do miasta podziemnego Riese