Sylwester w Górach

Cel: Bozi Hora/ Biskupia Kopa
Odległość: 2,4 km/ 14,3km
Liczba Punktów GOT: 2/ 21
Czas wycieczki: grudzień 2017 r.
Na Bozi Hora

Na Biskupią Kopę

Ostatni dzień 2017 r. postanowiliśmy spędzić w górach. Najpierw popołudniu udaliśmy się w Góry Rychlebskie, a dokładnie do Żulovj. Z tego uroczego miasteczka udaliśmy się na Boże Horę. Szlak na ten szczyt wiedzie wzdłuż Drogi Krzyżowej. Po 30 minutach stajemy na szczycie, skąd rozpościera się panorama na Góry Złote wraz z Kowadłem- najwyższym szczytem tego pasma. Na północy rozpościera się Przedgórze Paczkowskie z Jeziorem Otmuchowskim i Nyskim. Na szczycie góry stoi, ładny kamienny kościółek, na którego budowę materiał pozyskiwano wprost z masywu górskiego. Wieczorem natomiast udaliśmy się w Góry Opawskiej. Postanowiliśmy podziwiać pokaz fajerwerków z Biskupiej Kopy. Pogoda jest idealna. Do góry idziemy wzdłuż Bystrego Potoku. Po dojściu na Przełęcz Mokra, po wycince drzew rozpościera się wspaniała panorama praktycznie na całe województwo opolskie. Na szczycie prawdziwe tłumy. Można doliczyć się kilka tysięcy osób. Korzystamy z tradycyjnego ogniska i grzejemy sobie kiełbaski. Nowy Rok witamy na szczycie, wypijając szampana i podziwiając jak całe województwo rozświetla się sztucznymi ogniami. Znów aż do Placu Habla możemy podziwiać fantastyczne widoki. Czerwonym szlakiem, a następnie drogą dojazdową, tym razem mając Dolinę Bystrego Potoku pod sobą docieramy do Pokrzywnej.