Z Karpacza na Śnieżkę

Cel: Śnieżka
Odległość: 22 km
Liczba Punktów GOT: 32
Czas wycieczki: wrzesień 2016 r.

Z Karpacza na Śnieżkę
Po wycieczce na Szrenicę i Śnieżne Kotły przetransportowaliśmy się do Karpacza, skąd planujemy dojść do któregoś ze schronisk i tam spędzić noc. Samochód zostawiamy pod Hotelem Gołębiewskim i stamtąd wzdłuż wyciągu na Kopę udajemy się do Strzechy Akademickiej. Zapada już zmrok a w lesie tylko słychać rykowisko jeleni. Pod samym schroniskiem jesteśmy świadkami walki dwóch samców- niesamowite widowisko. Niestety w schronisku pani informuje nas, że nie ma miejsc. Do Samotni dzwoniliśmy już wcześniej (całe schronisko zostało zarezerwowane), więc postanawiamy pójść do Domu Śląskiego. Już w ciemnościach dochodzimy do niego, gdzie udaje nam się dostać nocleg, z jednym z piękniejszych widoków. Z jednej strony Śnieżka, z drugiej oświetlony Karpacz. Z tego względu, że śpimy pod samym szczytem postanawiamy wyjść na Śnieżkę o wschodzie Słońca. 20 minut wędrówki o świcie opłaciło się. Piękny wschód Słońca zrobił duże wrażenie:) Po kilkudziesięciu minutach spędzonych na górze schodzimy drogą okrążającą kopułę szcyztową by jeszcze delektować się wspaniałymi widokami.
Rykowisko Jeleni

Kaplica św. Wawrzyńca na szczycie Śnieżki

Wschód Słońca na Śnieżce

Obserwatorium astronomiczne na Śnieżce

Zalew Sosnówka- przy zejściu ze Śnieżki
 Następnie udajemy się GSS w stronę Kocioła Małego i Wielkiego Stawu. Z góry wyglądają obłędnie, ale chyba jeszcze lepszy widok jest z dołu. Po drodze mijamy formacje skalne- Pielgrzymy i Słoneczniki. Choć po zejściu mamy już pół godziny do Karpacza postanawiamy trochę wydłuzyć trasę i przejść się do wspaniałego schroniska Samotnia. Po drodze odwiedzamy jeszcze Domek Myśliwski. Pomysł okazał się trafny, gdyż schronisko zrobiło na nas ogromne wrażenie, mamy nadzieję że uda się nam kiedyś w nim zanocować. Po zejściu do Karpacza odwiedzamy jeszcze świątynie Wang.