Trekking pod Łomnicą plus doliną siedmiu stawów spiskich

Start: Tatranska Łomnica
Cel: Dolina Siedmiu Stawów Spiskich
Odległość: 24 km
Liczba Punktów GOT: 40
Czas wycieczki: lipiec 2017 r.

Trasa wycieczki
Poranek wita nas piękną słoneczną pogodą. Nie ma czasu do stracenia i ruszamy szybko na szlak. Obieramy znaki niebieskie, które wiodą tuż obok dolnej stacji kolejki liniowej na Łomnicę. Następnie wchodzimy w las, w którym oprócz naszych ruchów słychać jedynie faunę mieszkającą w Tatrach. Po kilkudziesięciu minutach słyszymy szum potoku a chwilę później naszym oczom ukazuje się niesamowity widok wodospadu na Studziennym Potoku. Następnie wchodzimy na zielony szlak i po drodze mijamy bardzo klimatyczne schronisko Rainerovą Chatę i nie dużo mniej mu ustępującą Zamkovską Chatę. Dalej, szlak wiedzie w górę lasu, by dojść do niesamowitej Doliny Staroleśnej. Tutaj widać jak na dłoni działalność lodowca sprzed kilku milionów lat. Szlak robi się bardzo przyjemny, a dopiero w końcowej fazie zaczyna ostro piąć się ku górze, gdzie naszym oczom ukazuje się pięknie położone schronikso- Chata Teryho. Dolina Siedmiu Stawów Spiskich pokrywa się gęstą mgłą, więc nie jest nam dane spoglądać ani na Łomnicę, ani na Lodowy Szczyt. Robimy sobie dłuższa przerwę i wracamy tym samym szlakiem do Zamkovskiej Chaty. Stąd Magistralą Tatrzańską udajemy się w kierunku Skalnatego Plesa- czyli pośredniej stacji kolejki na Łomnicę. W końcu widzimy wspaniałe widoki, otwiera nam się panorama na Słowację. Choć szlak wiedzie w górę i odczuwamy już trudy wędrówki, to nie żałujemy decyzji o wydłużeniu sobie wycieczki. Po ponad godzinie docieramy do Skalnatego Plesa, skąd pięknie widać całą Łomnicę. Po odpoczynku postanawiamy schodzić wzdłuż kolejki do Tatranskej Łomnicy. Szlak jest bardzo stromy, co daje naszym stawom mocno odczuć ten fakt. Po zejściu do miejscowości robimy sobie jeszcze krótki spacerek po tym urokliwym miasteczku.
Początek niebieskiego szlaku

Zbiornik na wodę przy dolnej stacji kolejki na Łomnicę