Na Baranią Górę

Cel: Barania Góra
Odległość: 28 km
Punkty GOT: 24
Czas wycieczki: sierpień 2016 r.
Wejście na Baranią Górę
Po raz trzeci przychodzi nam się zmierzyć ze szczytem Baraniej Góry. Za każdym razem wchodzimy innym szlakiem, co świadczy o dużej rozmaitości tej góry. Tym razem startujemy z Wisły, do której jak zwykle docieramy pociągiem. Przed nami prawie 5- kilometrowe dojście do szlaku czarnego w Wisła Czarne. Ciepła pogoda nie zachęca do marszu po tej małej miejscowości, no ale tak wybraliśmy:) Po drodze mijamy urokliwy wodospad na Wiśle, a już na rozwidleniu szlaków odpoczywamy nad zalewem pod Pałacykiem Prezydenckim. Szlak czarny wiedzie w większość przez las. Po drodze mijamy bardzo ciekawe formacje skalne, po których widać warstwowość ułożenia poszczególnych płyt. Na szczyt dochodzimy od strony Malinowskiej Skały. Niestety upalana pogoda sprawia, że widoki nie zachwycają. Na horyzoncie można tylko i jedynie zauważyć kontury Babiej Góry i Pilska. Na drogę powrotną obieramy trasę przez Schronisko PTTK pod Baranią Górą. Pozostałość PRL w górach jest coraz ładniejsza a to za sprawą właścicieli, którzy wkładają w to miejsce dużo serca. Ze schroniska znowu podążamy w kierunku Pałacyku Prezydenckiego i stamtąd wracamy do centrum Wisły tą samą drogę, którą przyszliśmy.
Wodospad na Wiśle

Zalew pod Pałacykiem Prezydenckim

Warstwowość skał w drodze na Baranią Górę

Szlak przebiega w głównej mierze przez las