Na Magurkę Wilkowicką

Cel: Magurka Wilkowicka
Dystans: 12 km
Liczba punktów GOT: 18
Czas wycieczki: lipiec 2016 r.

Trasa wycieczki: z Wilkowic przez Magurkę Wilkowicką do Bielska Białej- Straconki
Co zrobić z wolnym, słonecznym dniem w środku tygodnia? My zdecydowaliśmy się na wycieczkę w Beskid Mały. Z Katowic ruszamy pociągiem do Wilkowic, skąd rozpoczynamy naszą trasę. Wybieramy czarny szlak, który poprowadzi nas wprost do Smoczej Jamy. Początek szlaku wiedzie przez pola, skąd mamy widok na Beskid Śląśki. Widać stąd Klimczok oraz Szyndzielnie. Następnie szlak wchodzi do lasu i możemy w końcu odetchnąć, gdyż prażące Słońce dało nam we znaki. Do Smoczej Jamy dochodzimy w 45 minut i robimy tutaj krótki odpoczynek i rozkoszujemy się widokami na Klimczok.
Widok z Wilkowic w kierunku Beskidu Śląskiego

Spod Smoczej Jamy w kierunku Żywca

Spod Smoczej Jamy w kierunku Babiej Góry
Spod Smoczej Jamy już niebieskim szlakiem udajemy się w kierunku Magurki Wilkowickiej. Rezygnujemy z 20 minutowego odbicia i przejścia na najwyższy szczyt Beskidu Małego- Czupel, który będziemy musieli w końcu zdobyć do kolekcji Korony Gór Polski. Odcinek, który powinno się przejść w niecałe 30 minut zajmuje nam... 1,5h, a to za sprawą borówek! Jest ich tak mnóstwo, że grzechem byłoby nie skorzystać z okazji i ich nie pozrywać. Wypełniamy wszystkie, kubki i pojemniki borówkami i tak zaopatrzeni udajemy się do schroniska PTTK na Magurce Wilkowickiej. Powietrze jest tak gęste, że widoki są marne. Robimy dłuższą przerwę, korzystając z promieni słonecznych odpoczywamy na łące.
Magurka Wilkowicka

Na szczycie Magurki Wilkowickiej
Ze szczytu zielonym szlakiem schodzimy do Straconki- jednej z dzielnic Bielska-Białej. Szlak wiedzie w głównej mierze przez las, jednak na przełęczy już w Bielsku zaskakuje nas potężna posiadłość. Dom robi naprawdę duże wrażenie, szkoda tylko, że zabiera piękny widok na szczyty Beskidu Śląskiego. Po kilku godzinach wędrówki schodzimy do Bielska- Białej, skąd pociągiem wracamy z powrotem do Katowic.