Rysianka zimowo

Cel: Rysianka (Rajcza)
Odległość: 27,2 km
Punkty GOT: 34
Czas wycieczki: styczeń 2016 r.

Mapa wycieczki
To była nasza pierwsza, wspólna zimowa wyprawa w góry. Za początek trasy obraliśmy Milówkę, z której to ruszamy szlakiem zielonym na Halę Boraczą. Trasa przypominała raczej błotną kąpiel, śniegu było jak na lekarstwo. To czego nie doświadczyliśmy do wejścia na schronisko PTTK na Hali Boraczej w większej ilości pojawiło się na szlaku czarnym w kierunku Hali Redykalnej. Bardzo oblodzona ścieżka bardzo dała nam się we znaki i kilka razy lądowaliśmy na swoich "czterech literach".
W kierunku Rajczy

Hala Redykalna
Dalej dołącza do nas szlak żółty i już zgodnie z tymi znakami podążamy na Rysiankę. Wędrujemy najbardziej widowiskowym odcinkiem tego dnia. Otwiera nam się panorama na pozostałe szczyty Beskidu Żywieckiego oraz na Tatry. W oddali widać zarysy szczytów Małej i Wielkiej Fatry. Po drodze wchodzimy na chwilkę do schroniska na Hali Lipowej, ale główny odpoczynek zaplanowaliśmy w schronisku na Rysiance.
Tatry ze schroniska na Rysiance

Na Rysiance

Babia Góra z Rysianki

Pilsko z Rysianki

W okolicach Hali Lipowej z Tatrami w tle
Decydujemy się na powrót żółtym szlakiem do Rajczy. Niestety jest dość ślisko i nie możemy "podkręcić tempa". Na szczęście udaje się zdążyć na powrotny pociąg do Katowic.